Page 75 - Faaliyet_Raporu_2018
P. 75
2018 FAALİYET RAPORU
MECLİS İŞ VE İŞLEMLERİ
E Belediye Meclisi ile ilgili işlemlerimiz 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve Belediye Meclisi Çalışma Yö-
netmeliği kapsamında yürütülmektedir.
E Meclis toplantı tarihi, yeri, saati ve gündem maddeleri ile davetiye yazıları her ayın son haftası
hazırlanarak Meclis Üyeleri’ne en az 3 gün öncesinden gönderilerek bildirilmesi ve ayrıca halka
duyurulmasını sağlar.
E Başkanlık Makamı’nın emir ve direktifleri doğrultusunda; toplantı gündeminin tespiti ile ilgili
olarak, Meclis Toplantısı öncesinde tüm Birim Müdürleri ile koordinasyonu sağlar.
E Belediye Yasası ve diğer yasalara göre Meclis’e gönderilen evrakların, takip işlemlerinin ilgili yasal-
arda belirtilen şekil ve koşullara uygun olarak, süresi içerisinde sonuçlandırılmasını sağlar.
E Meclis Üyeleri’nin, Meclis Toplantıları’na gelip gelmediklerini belirlemek amacıyla her birleşim için,
üzerinde toplantı tarihi ile Meclis Üyeleri’nin isim ve imzaları bulunan yoklama çizelgesini oluşturur,
Meclis Üyeleri’ne toplantı girişinde imzalatır ve oluşturulan bu listelerden bir suretinin Meclis Üyesi
Huzur Hakları’nın ödenmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilmesini sağlar.
2018 YILI PERSONEL DAĞILIMI
E Bir önceki Meclis Toplantısı’nda alınan meclis kararlarının, Meclis Üyeleri’ne dağıtılmasını sağlar.
E Meclis toplantılarının yapılabilmesi için, toplantı sırasında ihtiyaç duyulabilecek her türlü malze-
menin toplantı salonuna götürülmesi, Meclis Salonu ve görevlilerinin organizasyonunun yapılması ve
toplantıların sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar.
E Meclis işleyişinin, görüşmelerinin, karar alma şekil ve yöntemlerinin kanun ve yönetmelik hüküm-
leri dahilinde yapılmasını sağlar.
57
8 SÖZLEŞMELİ
E Meclisten İhtisas Komisyonları’na havale edilen evraklar hakkında ilgili birimi bilgilendirir; ilgili
dosya veya evrakı Komisyon’u toplamak üzere ilgilisine teslim eder.
E Meclis üyelerince, Meclis Başkanlığı’na verilen soru önerge örneklerinin ilgili müdürlüğe gönder-
32 MEMUR
ilmesini ve gelen yanıtların Başkan’a sunulduktan sonra önerge sahibine iletilmesini sağlar.
E Meclis kararlarının yazılması, Meclis Başkanı ve kâtiplere imzalatılması, Kaymakamlık Yazı İşleri
Müdürlüğü’ne teslim ederek onaylanmasından sonra, konularına göre ilgili müdürlüklere gönderilmesi-
59% 57 İŞÇİ
ni sağlar.
E Meclis kararları kesinleştikten sonra, karar özetlerini hazırlayarak halkın bilgilendirilmesi amacı ile
Belediye’nin internet sitesinde yayınlanmasını sağlar.
E Meclis evraklarının düzenli olarak kayıt ve arşivleme işlemlerini yaparak, Meclis Toplantıları’nın
sesli ve görüntülü çekimlerine ait CD’lerin çözümlenerek toplantı tutanaklarının yazılması, meclis
kararları ve toplantı tutanak imzalarının tamamlattırılarak dosyalanması ve müdürlük arşivinde süre-
32
si içerisinde muhafaza edilmesini sağlar.
%9
33% !
8 696 sayılı KHK kapsamında
Belediye Meclisi 2018 yılı
kurulan Çınarcık Belediyesi
içerisinde, 11 olağan,
Personel Limited Şirketi’nde
8% 2 olağanüstü olmak üzere,
istihdam edilen çalışan
13 tane 1. Birleşim, 10 tane
sayısı Aralık 2018 itibari ile
2. Birleşim yaparak 99 adet
142’dir.
Meclis Kararı almıştır.
%91
75
OLAĞAN MECLİS TOPLANTISI OLAĞANÜSTÜ MECLİS TOPLANTISI