Page 85 - Faaliyet_Raporu_2018
P. 85
2018 FAALİYET RAPORU
BİLGİ İŞLEM BİRİMİ
E Çınarcık Belediye Başkanlığı’nın kurum bünyesinde ihtiyaç duyulan ve bilgi sistemleri ile sağla
nabilecek her konuda gerekli bilginin, istenilen düzey, nitelik ve zamanda elde edilmesi amacıyla
ilgili sistemlerin verimli bir biçimde çalışmasını sağlamak, Belediye Otomasyonu’nun her an faal
ve yedekli olmasını sağlamak, sistem yatırım araştırmaları yapmak, bilgi işlem çalışmalarını koor
dine etmek, Bilgi Sistemleri’ne ilişkin alınan geliştirme ve yatırım kararlarının uygulamaya geçir
ilmesini sağlamaktan sorumludur.
E Belediye Başkanı’nın ve/veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısı’nın ve Yazı İşleri Müdürü’nün
gözetimi ve denetimi altında yukarda özetle belirtilen görevlerin ifa ve icrası bağlamında; Beledi
ye’nin ilgili birimleriyle işbirliği yaparak Bilgi İşlem Sistemi’ni kurmak, işletmek, bakım ve onarım
larını yapmak veya yaptırmak, bunlara ait hizmetleri ilgili birimlerle birlikte yürütür.
E Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun olarak elektronik bilgi, belge ve iş akışı düzenini kur
mak, buna yönelik yazılımları geliştirmek veya sağlamak.
E Belediye görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası çevrimiçi
ve çevrimdışı veri akışı ile koordinasyonunu sağlar.
E Müdürlüklerle işbirliği yaparak birimlerde bilgisayar kullanacak personel ile uygulayıcılarının
eğitimini sağlar.
E Gelişen bilişim teknolojisini izler ve bunların Belediye bünyesine aktarımı konusunda görüş ve
önerilerde bulunur.
E Belediye’nin veri ve bilgilerinin güvenliğini sağlar, veri güvenliği politikaları oluşturur, geliştirir ve
Belediye çalışanlarına bunları duyurur.
E Üst yöneticinin vereceği diğer görevleri yapar.
E Belediye’nin Bilgi İşlem Sistemi’nin tesis, teçhizat ve malzeme ihtiyacını belirler; ihtiyaca göre
öneriler hazırlar.
E Başka kurumlarla olan bilgi işlem ilişkilerini yürütür, kontrol altında tutar.
E Belediye’nin merkeze uzak birimlerinin Belediye Otomasyon Sistemi ile uyumlu çalışmasını sağlar.
E E-Devlet Sistemi’nde Belediyemize ait tüm uygulamaların işlevselliği için gerekli alt yapı ve
donanımın hazırlanmasını, uygulamaya geçilmesini sağlar.
E Belediye’de Elektronik Belge Yönetim Sistemi’ni kurarak; gelen-giden evrakların elektronik imzalı
veya mobil imzalı olarak dolaşımını sağlar. EBYS yazılımının bakım ve desteğini sağlar.
E Elektronik Belge Yönetim Sistemi ile Otomasyon Sistemi’nin uyumluluğu, geçiş sürecinin iyileştir
ilmesi, uygulayıcılar tarafından doğru ve seri şekilde kullanılmasını sağlar.
E EBYS sisteminde kullanılan e-imza kullanımı, doğabilecek aksaklıkların giderilmesi, TÜBİTAK ile
koordinasyonu sağlar.
E Belediye web sayfasının (www.cinarcik.bel.tr) ve bağlı birimlerin web sayfalarının tasarım, yazılım
ve güncellemelerini yapar.
E İnternet Belediyeciliği (e-belediye) ve Mobil Belediyecilik uygulamalarını geliştirerek, güncellemel
erini yapar.
E Kioskların, mobil cihazların, plazma ekranların ve bilgi duvarlarında sunulan görsel ve hizmetlerin
tasarım ve güncellemelerini yapar.
E Bilgi ve İletişim Teknolojileri’ni yakından takip ederek, bu alandaki yenilikleri Belediye çalışan
larının ve vatandaşların hizmetine sunar.
E Belediye hizmet binası ve dış birimlerinde, internet ve yerel ağ altyapısını kurar ve bakımını sağlar.
85