Page 183 - Faaliyet_Raporu_2018
P. 183

2018 FAALİYET RAPORU





              Küşat ve Ruhsat Birimi’nin Görev, Yetki ve Sorumlulukları;


                  E Belediye sınırları ve mücavir alanlar içerisindeki tüm sıhhi işyerlerine, umuma açık istirahat ve
                eğlence yerlerine, 2. ve 3. sınıf gayri sıhhi işyerlerine ruhsat vermek.
                  E İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı müracaatlarını, 10.08.2005 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan
                14.07.2005 tarihli ve 2005/9207 Karar Sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetme
                lik’te belirtilen bilgi ve belgeler ile başvuru formundaki beyana göre, ön inceleme yapıldıktan sonra
                kabul etmek.
                  E Kabul edilen ruhsat başvurularıyla ilgili olarak gerek kurum içi gerek kurumlar arası yazışmaları
                yapmak ve yazışmalardan gelen cevapların uygunluğunu kontrol ederek ruhsat dosyasını oluştur
                mak.
                  E Belediye Meclisi’nin kabul ettiği tarifeye göre işyerlerinin metrekare itibariyle tahakkuk işlemlerini
                yapmak ve tahsilatının yapılmasını sağlamak.
                  E Başvuru yapan her işletme için işletme sahibini, Çevre Temizlik Vergisi Beyanı ve İlan Reklam Ver
                gisi Beyanı Bildirimi için yönlendirmek.
                  E Başkanlık olurundan çıkan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarını tanzim ederek esnaf teftiş defterini
                de hazırlamak ve işletme sahibine her ikisini de teslim etmek.
                  E Verilen ruhsatın ve ruhsat dosyasının bilgilerini hem ruhsat defterine hem de esnaf sicil defterine
                kaydetmek.
                  E İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik doğrultusunda, İşyeri Açma ve Çalışma
                Ruhsatlarının örneklerini aylık olarak Sigorta İl Müdürlüğü’ne, ilgili ise ticaret siciline veya esnaf
                siciline ve İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık İlçe Müdürlüğü’ ne göndermek.
                  E İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik’ in 13. Maddesi’nde yer alan “İşyeri açma
                ve çalışma ruhsatı verilen işyerleri, yetkili idareler tarafından ruhsatın verildiği tarihten itibaren
                en geç bir ay içinde kontrol edilir” hükmü doğrultusunda; Zabıta Personeli tarafından kontrol
                edilen işyerlerinin kontrol raporlarını düzenlemek ve dosyalamak.
                  E Açılacak olan işletmelerin hangi faaliyet konusuyla, hangi işleri yapabileceği ile ilgili; kanun, yö
                netmelik ve görüşler ışığında bilgi vermek.
                  E Ruhsat verilen işletmelerin devredilmesi halinde İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarının Devir İşlem
                leri’ni gerçekleştirmek ve ilgili adına yeni ruhsat düzenlemek.
                  E Herhangi bir talep halinde, ruhsatlı bir işyerinin bulunduğu sınıftan daha üst bir sınıfın özellikler
                ini taşıyıp taşımadığının tespitini yapmak, taşıyanların sınıfını yükseltme veya gerektiğinde
                düşürme işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
                  E İşyeri sahibinin ölümü halinde İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik’ in 8. Mad
                desi’nin Ek Fıkrası doğrultusunda ilgili maddede yer alan süreler göz önünde bulundurularak; yeni
                ruhsat düzenlenmeksizin kanunî mirasçıları adına, eski ruhsatın intibakını yapmak.
                  E İlgili kanun ve yönetmeliklerde yapılan değişiklikleri takip ederek güncellenen mevzuat doğrul
                tusunda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı için gerekli evraklar listelerinde düzenleme yapmak.
                  E Sahibi tüzel kişi olan umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine ya da talep edilmesi halinde sahibi
                gerçek kişi olan umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine “Mesul Müdür Belgesi” düzenlemek
                  E Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden gelen uygunluk yazısına istinaden “Canlı Müzik İzin Belgesi”
                düzenlemek.
                  E Ruhsat müracaatında bulunan işletmeci ve işyeri ile ilgili adres tespiti, imar, tapu, itfaiye, sağlık
                ve asayiş yönünden incelenmesi amacıyla yazışmalarda bulunmak, gelen cevabi yazıların takibini
                yapmak.



                                                                                                         183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188