Çınarcık Çamlık Mahallesi , G22D13B1B Pafta, 114 Ada 1 Parsel ve 522 Ada 39 Parsel 1/1000 Ölçekli İmar Planı Değişikliği Raporudur.
1-PLANLAMA ALANININ TANIMI
Planlama alanları 1/1000 ölçekli G22d13b1b paftasında bulunan Yalova İli, Çınarcık İlçesi, Çamlık mahallesi, 114 ada 1 numaralı parseli ve 522 Ada 39 numaralı parselin bir kısmını kapsamaktadır. Planlama alanını büyüklüğü toplam 2396 m² ve 427 m² ( 0,28 hektar ) alana sahiptir. İmar planı değişikliği önerilen alanlar 1/1000 ölçekli planlarda yatay 4 501 800 - 4 502 000 ile dikey 426 600 - 426 800 koordinatları arasında yer almaktadır.
2-PLANLAMA ALANINI KONUMU VE MEVCUT DURUMU
Planlama alanlarından 114 ada 1 parsel; Çınarcık ilçe merkezinin yaklaşık 1,3 km. batısında Metin Arslan Caddesi üzerinde sol tarafta, 522 ada 39 parsel de sağ tarafta konumludurlar. Mevcut İmar Planında planlama alanının çevresinde; A-4 yapılaşma koşullu, zemin katı ticari konut alanları ve yakınında Çınarcık İlçe Müftülüğü bulunmaktadır. Planlama alanı olan 114 Ada 1 parsel ve 522 ada 39 parseller boş durumdadırlar.
3-MEVCUT JEOLOJİK DURUM
Plan değişikliği yapılan alan Çınarcık 1/1000 Ölçekli Revizyon İmar Planında; 25.09.2008 yılında onanan Jeolojik Jeoteknik Etüt Raporu gereği 114 ada 1 parsel ÖA1 ( Önlemli Alan 1 ) 'de, 522 ada 39 parsel ÖA3 ( Önlemli Alan 3) kalmaktadır .
4-PLAN DEĞİŞİKLİĞİNİN AMACI VE PLANLAMA KARARLARI
İmar Plan Değişikliğinin Gerekçesi: İmar planı değişikliği önerilen alanda; mevcut konut alanının şekilsel olarak düzeltilmesi, yol ile arasında kalan otoparkın daha verimli kullanılması ve konut alanının büyütülebilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
Planlama Kararları: Yapılan imar planı değişikliği ile 114 ADA 1 PARSELDE;
1- Parselin denize cephesi sağındaki ve solundaki yapı adalarının uç noktaları birleştirilerek bu adaların cepheleriyle aynı hizaya getirilmiştir ve bu değişiklik parselde deniz cephesinden 121 m² konut alanı azalmasına sebep olmuştur.
2- 114 Ada 1 parselin güney cephesi eski TKGM parsel sorgulama uygulamasında da gözüken eski mülkiyet hattı üzerine oturtturulmuştur. Bu değişiklik mevcut konut alanının 548 m² büyümesine ve mevcut otopark ve kaldırım alanının 548 m² küçülmesine sebep olmuştur. Bu küçülmenin 358 m²'si otopark alanından ve 191 m²'si de kaldırım alanından gerçekleşmiştir.
3- 114 ada 1 parselin güneyinde 548 m²'si ve parselle Metin Arslan Caddesi arasında kalan alan "otopark ve kaldırım" olarak planlıdır. Fakat plandaki otopark çok büyük bir bölümü kaldırım ve refüj olarak çizildiğinden dolayı şekli itibarı ile sadece 8 araç kapasitesindedir. Plan değişikliği ile cadde ve parsel arasındaki otopark alanı sadece otopark kenarındaki kaldırım şekilleri değiştirilerek 16 araç kapasiteli hale getirilmiştir ve otopark alanı büyüklüğü de 394 m²'ye çıkarılmıştır. Kaldırım alanı 80 m²'ye düşürülmüştür.
4- İmar kanunundaki en son değişikliğe göre 114 Ada 1 parselden azalan toplam 548 m² alan, 114 Ada 1 parselde deniz cephesinde 121 m² yol alanı olarak, 165 m. güneyindeki aynı yer sahiplerinin mülkiyetinde bulunan 522 Ada 39 numaralı parselde ise 427 m² otopark ve kaldırım alanı olarak ayrılmıştır.
5- Meri planda A-4 konut alanı olarak planlı 114 Ada 1 Parsel; imar planı değişikliği ile zemin kat yol boyu ticaret ve üst katları konut olacak şekilde planlanmıştır. Bu parseldeki artan konut alanı ve azalan otopark-kaldırım alanını dengelemek için, Ayrık nizam önden 5 m. yanlardan 3 m. çekme mesafeli, TAKS: 0,30 KAKS: 1,20 yapılaşma koşullu Konut Alanı olan 522 Ada 39 parselin içinden 427 m² konut alanı otopark-kaldırım alanına dönüştürülmüştür. Yani bu iki parselin yapılaşma yoğunlukları farklı olmasına rağmen; 114 Ada 1 Parselin zemin katı ticari alan olarak önerildiğinden dolayı konut alanı azalması diğer 3 katın toplamında toplam 1,20 KAKS 'a denk gelmekte bu da 522 Ada 1 Parselin yapılaşma yoğunluğuyla denk olmasını sağlamaktadır. Bu nedenle 522 Ada 39 Parselde 427 m² alan konut alanından çıkartılarak otopark-kaldırım alanı olarak planlanmıştır. Bu nedenlerle plan değişikliğinde herhangi bir değer artışı oluşmamıştır.
5-ALANSAL BÜYÜKLÜKLERİ VE DEĞİŞİKLİKLERİ GÖSTEREN TABLOLAR VE PLANLAR
114 ADA 1 PARSEL |
MEVCUT PLAN |
ÖNERİ PLAN |
DEĞİŞİKLİK |
PLANLAMA ALANI
|
2396 m²
|
2396 m²
|
0 m² |
KONUT ALANI |
1373 m²
|
1800 m²
|
-+ 427 m²
|
OTOPARK VE KALDIRIM ALANI |
1023 m² (363 m² otopark+414 m² kaldırım+ 246 m² yol) |
475 m² ( 394 m² otopark+81 m² kaldırım )
|
- 548 m²
|
* 114 Ada 1 Parselde kuzey cephesinden 121 m² konut alanı cephe düzeltmesinden dolayı azalmıştır. ( 548 m²- 427 m²= 121 m²)
522 ADA 39 PARSEL |
MEVCUT PLAN |
ÖNERİ PLAN |
DEĞİŞİKLİK |
PLANLAMA ALANI
|
427 m²
|
427 m²
|
0 m² |
KONUT ALANI |
427 m² |
0 m² |
- 427 m²
|
OTOPARK VE KALDIRIM ALANI |
0 m²
|
427 m²
|
+ 427 m²
|
5.2. MEVCUT VE ÖNERİ 1/1000 PLANLAR
114 ada 1 parsel ; " A- 4 Konut Alanı ve Otopark Alanı " ve 522 ada 39 parsel ise "Ayrık nizam önden 5 m. yanlardan 3 m. çekme mesafeli, TAKS: 0,30 KAKS: 1,20 yapılaşma koşullu Konut Alanı" olarak planlıdır.
6-TEKNİK ALTYAPI ETKİ DEĞERLENDİRME RAPORU
Teknik Alt Yapı Alanları; Kamu veya özel sektör tarafından yapılacak elektrik, petrol ve doğalgaz iletim hatları, içme ve kullanma suyu ile yeraltı ve yerüstü her türlü arıtma, kanalizasyon, atık işleme tesisleri, trafo, her türlü enerji, ulaştırma, haberleşme gibi servislerin tamamı için yapılan tesisler ile açık veya kapalı otopark kullanışlarına verilen genel isimdir. Bu plan değişikliği ile ilgili olarak "özellikle ulaşım ve otopark" konularında; 114 ada 1 parselin güneyinde 548 m²'si ve parselle Metin Arslan Caddesi arasında kalan alan "otopark ve kaldırım" olarak planlıdır. Fakat plandaki otopark çok büyük bir bölümü kaldırım ve refüj olarak çizildiğinden dolayı şekli itibarı ile sadece 8 araç kapasitesindedir. Plan değişikliği ile cadde ve parsel arasındaki otopark alanı sadece otopark kenarındaki kaldırım şekilleri değiştirilerek 16 araç kapasiteli hale getirilmiştir ve otopark alanı büyüklüğü de 394 m²'ye çıkarılmıştır. Kaldırım alanı 80 m²'ye düşürülmüştür. Ayrıca 165 m. uzaklıktaki 522 Ada 39 parsele de 427 m² otopark alanı eklenerek gereken denge sağlanmıştır.
Yukarıda belirtilen öngörülerden dolayı önerilen plan değişikliğinin Kentsel Teknik Altyapı Alanları ile alakalı herhangi eksiklik veya sorun oluşturmayacağı düşünülmektedir.
7- PLAN NOTLARI
ORJINAL EVRAKLAR
- PLAN AÇIKLAMA RAPORU
- PLAN DEĞİŞİKLİĞİ PLANI
- MECLİS KARARI
02.12.2020 11:30
Tüm Duyurular İçin Tıklayın